23 Şubat 2009 Pazartesi

MUHALLEBİLİ KADAYIF


Tarifimiz yine http://fusununmutfagi.blogcu.com/tatlilar/ Füsun hanımın mutfağından. Orjinal tarife burdan ulaşabilirsiniz.

Kendi tepsim için ölçüyü yarım ölçü arttırdım. Birde ben damla sakızı sevmediğim için kullanmadım.

Yiyen herkesin çok beğendiği bir tatlı oldu. Eşim tekrar yapmamı hevesle bekliyor. Mutlaka deneyin derim.
MALZEMELER :
250 g kadayıf
1 su bardağı fındık kırığı
2 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı şeker
MUHALLEBİ İÇİN :
1 litre süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
(Ben bu ölçüleri yarım ölçü arttırdım. Dikdörtgen büyük tepsime tam geldi.)
Öncelikle kadayıflar dondurucuda 2 saat kadar bekletilir ,çıkarılınca elle kırılır .Tavaya tereyağ ,şeker ve kadayıflar konulur ve karıştırılarak kavrulur yaklaşık 20 dk kadar sürüyor bu karıştırma işlemi.Kadayıflar kavrulunca ceviz eklenir 2 dk kavrulur ve ocaktan alınır. Muhallebi için yağ ve şeker dışındaki malzemeler tencereye konulur kaynayana kadar karıştırılarak pişirilir.Ocaktan alınır şekeri ve yağı eklenir mikserle iyice çırpılır. Yuvarlak veya kare borcamın altına kavrulan kadayıfın yarısı konur üzerine muhallebi dökülür kadayıfın diğer yarısıda üzerine serilir ve buzdolabında 2-3 saat bekletilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SüperTeklif'e üye ol, sen de kazan!