23 Şubat 2009 Pazartesi

BİSKÜVİLİ YAŞPASTA


Bu güzel pastayı yine http://fusununmutfagi.blogcu.com/pastalar+ve+kekler/ füsun hanımın mutfağından denedim. Çok güzel oldu. İkinci sefer yaptığımdan şu anda dolabımda mevcut.

Bu pastayı mutlaka yapın derim. Ama yaptıktan bir gün sonra yiyin. Hatta bence ikinci , üçüncü gün daha bir güzel oluyor. Tarifi yine değiştirdim. Çünkü benim yaptığım diktörtgen borcama bu ölçüler fazlaydı. Keki yaparkan malzemelerden azıcık azalttım. Pudingde bir adet kullandım. Ben buraya normal tarifi yazıyorum. Daha büyük bir tepside yapabilirsiniz. Buradan Füsun hanıma da teşekkür ediyorum.
MALZEMELER :
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
2 paket kakaolu puding
1 paket kremşanti
2 paket kakaolu pötibör büsküvi
Yumurta ve şeker iyice çırpılır.Süt ve yağ konup karıştırılır daha sonra un, kabartma tozu eklenir yağlanmış fırın tepsisine dökülür.Üzeri pembeleşene kadar 170 derecede pişirilir. 2 paket kakaolu puding üzerindeki tarife göre pişirilir ve soğuyan kekin üzerine sıcak sıcak dökülür ,bir sıra kakaolu bisküvi dizilir.Soğuyunca 1 paket kremşanti 1 bardak sütle çırpılıp bisküvilerin üzerine sürülür.5-6 tane bisküvi rondodan geçirilerek tel süzgeçle pastanın üzerine elenir. Pastayı 1 gün önceden yapmanızı tavsiye ederim bekledikçe yumuşayıp tadı güzelleşiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SüperTeklif'e üye ol, sen de kazan!